IconVersterkenSquare

Arbeidsmarktcommunicatie

De krapte op de arbeidsmarkt wordt voor veel organisaties een steeds nijpender probleem. In het onderwijs en de zorg begint het op tal van plekken pijnlijk te knellen. Met een onderscheidende, goed doordachte strategie voor de arbeidsmarktcommunicatie valt een belangrijk concurrentievoordeel te behalen in de slag om schaars talent. Leeuwendaal kan u daarbij helpen.

Krachtige, wervende vacatureteksten schrijven

In veel vacatureteksten is de balans tussen geven en nemen volledig zoek. Organisaties hebben een waslijst aan wensen en eisen waaraan een kandidaat moet voldoen. Ze vertellen heel veel over zichzelf en over hun missie, maar ze zijn erg karig in de beschrijving van het aanbod dat ze daar tegenoverstellen.
In een tijd waarin talent steeds schaarser wordt, zul je kandidaten moeten verleiden met een aantrekkelijk aanbod. Een baan is geen geschenk uit de hemel voor die ene uitverkorene, het is een product dat je moet zien te verkopen. De persoon die u aanneemt, betaalt voor die baan met z’n tijd en z’n inzet, z’n toewijding en z’n talent. Dus: wat heeft u die kandidaat nou écht te bieden?
We helpen organisaties door bestaande vacatures te herschrijven en daarin alle relevante verkoopargumenten overtuigend te verwoorden. En dat betaalt zich uit in kwantiteit én kwaliteit: meer respons van beter geschikte kandidaten.
De herschreven teksten leveren u de bouwstenen voor nieuwe vacatures, u kunt er zelf mee voort.

Workshop vacatureteksten schrijven (in company)

Je hoeft geen professionele tekstschrijver te zijn om een goede vacaturetekst te schrijven. Maar het helpt wel enorm als een professionele tekstschrijver je op het juiste spoor zet. En dat doen we in deze workshop.
Deelnemers sturen vooraf een eigen vacaturetekst in waarop ze commentaar ontvangen. In de workshop gaan ze na een korte theoretische inleiding aan de slag met het herschrijven van deze vacature. Ze leren van elkaar en met elkaar.
Het resultaat is veel meer dan die ene herschreven vacaturetekst die ze mee naar huis nemen. Dat resultaat bestaat vooral uit het inzicht in de elementen die een vacaturetekst nodig heeft om écht wervend te zijn. Deelnemers zijn na afloop beter in staat om met hun teksten de juiste kandidaten ertoe te verleiden om te solliciteren.

Een slagvaardige arbeidsmarktcommunicatiestrategie

Tal van organisaties investeren in exit-gesprekken om de redenen te achterhalen waarom mensen de organisatie verlaten. Maar wij zijn vooral ook geïnteresseerd in de redenen om te blijven.
U heeft, zoals elke organisatie, mensen in huis die het prima naar hun zin hebben, die verknocht zijn aan hun werk en die uitstekend presteren. Daar wilt u er meer van hebben, toch? Wie kan u daarbij beter van dienst zijn dan uw eigen ‘blije blijvers’?
Het gesprek met uw eigen mensen is voor ons het vertrekpunt bij het ontwerpen van uw doeltreffende arbeidsmarktcommunicatiestrategie. We brengen hun drijfveren in kaart, hun voorkeuren en aversies, hard skills, soft skills en alles wat verder relevant en onderscheidend is. De analyse van de interviewdata levert een scherp beeld op van de doelgroep(en) op wie u zich in uw wervingscampagne dient te richten, van de inhoud en de toon van uw boodschap, van de media-inzet die het juiste bereik oplevert, et cetera. Uw resultaat: een complete methode voor uw arbeidsmarktcommunicatie – concreet, realistisch en direct uitvoerbaar.

Wij vertellen u graag meer over onze werkwijze en de resultaten die deze u oplevert.

Meer informatie?

Sluit Menu